Дори опаковките на вредните храни са опасни за здравето, предупреждават американски учени

01 февруари 2017 / 20:06

lv1 lv1 lv1

Снимки към новината

Бургери, пържени картофки, сандвичи и всички други храни, които спадат към категорията „фаст фууд”, стигат до нас в хартия или кутии, които предпазват от протичане на мазнина.

Американски учени обаче предупреждават, че подобни опаковки съдържат опасни за здравето ни химикали, които биха могли да достигнат и до храната, която консумираме.

Проучването е направено на база 400 проби от 27 различни заведения за бързо хранене в САЩ. От него става ясно, че близо половината от опаковъчната хартия и 20% от другите видове опаковки като кутии, съдържат флуор. Този химикал е маркер за наличие на други флуорни химикали, присъстващи в редица продукти като килими с покритие срещу петна, домакински съдове с незалепващи покрития и непромокаеми дрехи.

Учените не са открили конкретна вреда, която тези химикали известни като полифлуороалкилни субстанции, нанасят на човешкото здраве. Въпреки това обаче е тревожен фактът, че някои от тях се свързват с образуването на рак, болести на щитовидната жлеза, отслабване на имунната система, както и репродуктивни проблеми.

"Тези химикали са свързани с редица здравословни проблеми, така че е притеснително това, че хората са потенциално изложени на тях чрез храната, която консусмират", заяви Лаурел Шайдер от института „Сайлънт спринг“ – ръководители на изследването.

Източник: Health.bg

code

Моля полълнете КОДА в полето:

code

Моля полълнете КОДА в полето:

ИНТЕРВЮТА

Димитър Димитров: Машинното гласуване е скъпо и разточително „украшение“ към изборния процес

Утре официално ще бъде открита предизборната кампания за предсрочните парламентарни избори на 26 март.

ВРЕМЕТО