НАСА с нови открия за извънземен живот

14 април 2017 / 13:34

lv1 lv1 lv1

Снимка: National Georgraphic

Видео към новината
Снимки към новината

Има ли живот на спътника на Сатурн – Енцелад?

Това е въпросът, който учените от НАСА си задават след невероятното откритие на луната.

На пресконференция учени от НАСА обявиха, че сондата Касини, която прелетя край малката луна на Сатурн през октомври 2015 г., е открила молекули водород в изригващите от повърхността струи газ.

Така към досега установените на Енцелад елементи на живота, какъвто го познаваме - соли, прости органични молекули и амоняк, се добавя и още едно изключително важно вещество.

Гравитацията на Енцелад е прекалено слаба, за да може да задържи водорода, и затова според учените той идва от вътрешността на луната и най-вероятно се образува от взаимодействието на гореща вода със скали.

Това е косвено доказателство за наличието на хидротермални източници дълбоко под ледената кора на Енцелад.

При това тези източници вероятно са достатъчно мощни, за да подхранват живот в огромния океан от вода в течно състояние, за съществуването на който вече има достатъчно данни.

code